De ce comunicatul de presa transmis de mine nu a fost preluat? De ce nu a ajuns stire?” Probabil ca si dumneavoastra, ca specialisti in comunicare, v-ati intrebat care au fost motivele pentru care o informatie pe care ati transmis-o presei a fost ignorata.
Cursul „Comunicatul de presa – de la mesaj la stire” prezinta etapele transformarii unui mesaj transmis in stire.
Care sunt criteriile utilizate de jurnalisti pentru a face diferenta dintre un comunicat de presa si altul si cum stabileste presa prioritatile in acest sens sunt, de asemenea, aspecte pe care cursul de fata le lamureste.
De ce o informatie este importanta intr-un context, iar in altul nu, este o alta problema pe care, probabil, ati intalnit-o in activitatea de comunicare si pe care cursul „Comunicatul de presa – de la mesaj la stire” o analizeaza prin prezentarea de cazuri practice si reale.
Cursul abordeaza aspecte referitoare la pregatirea, redactarea, grafica si prezentarea, aprobarea, difuzarea si evaluarea comunicatului de presa, ca instrument folosit de persoane fizice, institutii sau organizatii in relatia de comunicare cu presa.
Intr-o forma inedita, concisa si printr-o abordare practica, prezentul curs prezinta principalele greseli intalnite in procesul de redactare si prezentare a comunicatului de presa si face distinctii clare intre diferite tipuri ale acestui instrument de comunicare.
Analizam impreuna de ce, spre exemplu, un comunicat de presa tip luare de pozitie este diferit de un drept la replica si de ce comunicatul politic trebuie conceput si redactat astfel incat mesajul sa fie perceput corect si fara a primi eticheta de mesaj de propaganda.
Structurat în doua module, cursul se adreseaza purtatorilor de cuvant sau specialistilor in relatii publice din institutii publice sau private, cu sau fara experienta in domeniu.
Modul I
CUPRINS:
I. Ce este comunicatul de presa?
II. De ce un comunicat de presa este de interes, iar altul nu?
Ştirile neplanificate, necontrolate, spontane
Stirile planificate, controlate sau subiective
III. Comunicatul de presa – tipuri si particularitati
Comunicatul – invitatie
Comunicatul de reamintire
Comunicatul – anunt
Comunicatul statistic
Comunicatul de informare
Comunicatul oficial
Comunicatul erata
Comunicatul politic
Comunicatul de luare de pozitie
IV. Recapitulare
Modul II
CUPRINS:
I. Pregatirea comunicatului
II. Redactarea comunicatului
III. Grafica si prezentarea comunicatului de presa
IV. Aprobarea comunicatului
V. Difuzarea comunicatului
VI. Evaluarea comunicatului
VII. Cele mai intalnite greseli in transmiterea unui comunicat de presa
VIII. Recapitulare
Pentru inscriere completati formularul de mai jos. Cursul va fi primit pe adresa de e-mail pe care ati precizat-o la inscriere daca plata efectuata de d-voastra este confirmata.
Pret curs: 180,00 RON
Dupa ce v-ati inscris dati click pe butonul de mai jos pentru a efectua plata. Sistem de plata: transfer bancar sau plata online prin EuPlatesc.ro (nu se percepe comision la tranzactie). Dupa efectuarea platii veti primi un e-mail care va va confirma tranzactia. In cazul in care contul dvs. de e-mail are activate filtre anti-spam, verificati folder-ul Bulk, Spam.
Date fiscale:
S.C. PROIECT COST INVEST S.R.L.
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/17167/2007
Cod Identificare Fiscala: 22410192
Cod IBAN: RO37BTRL04701202G94696XX
Banca Transilvania, Sucursala Pantelimon, Bucuresti
Cursul si contractul se vor transmite pe adresa de e-mail dupa confirmarea platii. Durata alocata studierii fiecarui curs este de maximum 8 saptamani de la data contractului. La finalul fiecarui curs, fiecare cursant va avea de rezolvat o tema in baza informatiilor studiate. Cursantul va solicita tema la adresa de office@proiectcomunicare.ro atunci cand se va considera pregatit, in durata alocata cursului. Dupa rezolvarea temei cursantul va primi o diploma care va atesta absolvirea acestui curs. Nesolicitarea temei nu va duce la emiterea diplomei respective.